четвъртък, 29 май 2014 г.

Продажбите на дребно в Япония с най-голям спад от над три години

Спадът през април с 4,4% на годишна база отразява вдигането на данъка върху продажбите от началото на миналия месец

Продажбите на дребно в Япония през април са спаднали с 4,4% на годишна база, след като вдигането на данъка върху потреблението в страната оказа своето влияние, съобщава CNBC.
Това е най-големият спад от земестресението и цунамито през март 2011. Анализатори, анкетирани от Ройтерс, очакваха понижение от 3,3%.
От началото на април данъкът върху продажбите в Япония бе повишен от 5% на 8%, за да облекчи големия дефицит на страната. Предвижда се данъкът да достигне 10% през 2015 г.
„Влошаването на продажбите на дребно отразява вдигането на данъка. Това може да увеличи залозите за допълнително облекчаване на моетарната политика на Японската централна банка в подкрепа на икономиката“, коментират от Mizuho Corporate Bank.


Представители на централната банка заявиха, че негативният ефект от данъка ще бъде временен и че икономиката може да продължи разширяването си.
През този месец наистина имаше сигнали, че третата икономика в света може да преодолее негативния ефект. През март компаниите са увеличили поръчките си за оборудване с рекорден темп. Междувеменно икономиката нарасна с годишен темп от 5,9% през първото тримесечие – най-високият от близо три години.
Последния път, когато Токио вдигна данъка върху продажбите - през 1997 г., икономиката изпадна в рецесия, точно както се опасяваха критиците на мярката. Икономисти обаче посочват, че и Азиатската финансова криза е допринесла за това.
Правителството сега промотира обществени проекти, за да подкрепи икономиката. Очаква се също, че увеличението на заплатите в Япония може да подпомогне потреблението в идните месеци.
По статията работи: Петър Нейков

Няма коментари:

Публикуване на коментар